■ 基幹教員
|
■ 担当科目
英語(ⅠA)-1,英語(ⅠA)-2,English Core Ⅰ‐a,English Core Ⅰ‐b,English Core Ⅰ‐c,English Core Ⅰ‐d,English Core Ⅱ‐a,English Core Ⅱ‐c,科学技術英語Ⅰ,科学技術英語Ⅱ
|
|
■ 専門分野及び関連分野
|
■ 学歴・学位
1.
|
ハンボルト州立大学英語教育科卒業
|
2.
|
ハンボルト州立大学大学院 英語ライティング教授法 修士課程修了
|
3.
|
ハンボルト州立大学 M.A.(英語・ライティング教授法TESOL)
|
|
■ 職歴
1.
|
2012/04~
|
青山学院大学 理工学部 准教授
|
2.
|
2009/04~2012/03
|
青山学院大学 非常勤講師
|
3.
|
2008/04~2012/03
|
東海大学外国語教育センター 特任講師
|
4.
|
2006/04~2008/02
|
高知学園短期大学 英語講師
|
5.
|
2006/04~2008/02
|
高知大学 英語講師
|
6.
|
2006/04~2008/02
|
高知リハビリテーション学院 英語講師
|
7.
|
2006/04~2008/02
|
四国医療工学専門学校 英語講師
|
8.
|
2005/10~2008/02
|
高知工科大学 英語講師
|
9.
|
2002/10~2004/10
|
ハンボルト銀行企業販売サービス・トレーナー トレーニング促進部 副部長
|
10.
|
1999/09~2002/05
|
カレッジ・オブ・レッドウッズ人文学部英語学科 講師
|
11.
|
1999/01~2000/12
|
ブルーウェーブ・コンサルティング 英語教育コンサルタント
|
12.
|
1994/08~1998/08
|
島根県立島根女子短期大学 集中英語講師
|
13.
|
1993/01~1999/12
|
パシフィック・イングリッシュ・センターLLC 専務取締役
|
14.
|
1991/10~1992/12
|
エヴァグリーン英会話スクール スクールディレクター
|
15.
|
1990/11~1991/09
|
ICAN英会話スクール EFLインストラクター
|
5件表示
|
全件表示(15件)
|
|
■ 所属学会
1.
|
2024/01~
|
The Applied Linguistics Association of Australia
|
2.
|
2012/04~
|
日本ライティングセンター学会
|
3.
|
2011/04~
|
日本大学英語教育学会(JACET)
|
4.
|
2011/04~
|
全国語学教育学会 (JALT) Framework and Language Portfolio SIG
|
5.
|
2010/04~
|
日本大学英語教育学会(JACET)ESP-SIG 関東支部
|
6.
|
2010/04~
|
日本ムードル協会
|
7.
|
2008/04~
|
全国語学教育学会 (JALT)
|
5件表示
|
全件表示(7件)
|
|
■ 研究課題・受託研究・科研費
1. |
|
(専門英語教育内における)枠組みと言語ポートフォリオ (FLP)の作成 個人研究
|
2. |
|
コンピューターを使用した言語学習(CALL) 個人研究
|
3. |
|
第2言語におけるライティング及び技術文書ライティング 個人研究
|
|
■ 研究業績(著書・論文等)
|
■ 研究業績(招待講演)
1. |
2017/09/25 |
Implementing Analytic Writing Rubrics in an ELF Context(Tamagawa University, Tokyo)
|
2. |
2017/05/28 |
Pedagogical implications of English as a Lingua Franca (ELF) for EAP writing instruction(University of Electro-Communication, Chofu, Tokyo)
|
3. |
2000/09 |
The Differences Between Native Speakers of English Writers and English as a Second Language Writers and the Implications for English 41 Tutors(College of the Redwoods, California)
|
4. |
1999/10/07 |
Communicating Between High and Low Context Cultures(Humboldt State University, California)
|
5. |
1999/09 |
The Differences Between Native Speakers of English Writers and English as a Second Language Writers and the Implications for English 41 Tutors
|
|
■ 研究業績(学会発表)
1. |
2024/08/12 |
How prepared are they, really? Exploring language preparedness among international science and engineering students in EMI contexts(International Association of Applied Linguistics (AILA) Conference 2024)
|
2. |
2023/11/21 |
How prepared are they? Language preparedness of international science and engineering students at an EMI(Applied Linguistics Association of Australia (ALAA) Conference 2023)
|
3. |
2020/06/19 |
Practical approaches to evaluating writing produced in a process-product writing classroom(Center for English as a Lingua Franca, FD Seminar)
|
4. |
2020/01/11 |
PROGRAM INNOVATIONS: International Communication for Scientists and Engineers(JACET ESP SIG Kanto)
|
5. |
2019/11/03 |
Extending self-access learning at the Aoyama Gakuin University Academic Writing Center(JALT2019 Annual International Conference on Language Teaching)
|
6. |
2018/12/08 |
Program Innovations: FROM CURRICULUM DEVELOPMENT TO IMPLEMENTATION AND EVALUATION((CLaSIC 2018 - The Eighth CLS International Conference)
|
7. |
2017/11/18 |
Encouraging metacognitive awareness and noticing(JALT 2017: 43rd Annual International Conference on Language Teaching and Learning)
|
8. |
2017/05/20 |
Encouraging Metacognitive Awareness and Noticing Through the Combined Use of Analytic Rubrics and Video-Recorded Student Performances(JALT 2017 PanSIG Conference)
|
9. |
2017/03/06 |
Pedagogical implications of ELF for EAP writing instruction(The Ninth Symposium on Writing Centers in Asia)
|
10. |
2015/08/28 |
Implementing an online vocabulary training program(2015 EUROCALL Critical CALL Conference, Padova, Italy,)
|
11. |
2014/08/01 |
Online learning with mobile technologies(Aoyama Gakuin University CALL Seminar)
|
12. |
2014/05/10 |
Online vocabulary training(JALT- PANSIG 2014)
|
13. |
2011/11/20 |
Strategies for Bringing the CEFR into Classrooms(JALT 2011 37th Annual International Conference on Language Teaching)
|
14. |
2011/10/22 |
Basic English Communication for the Sciences(JACET, Kanto ESP SIG)
|
15. |
2010/11/20 |
An Implementation of a CEFR-based Writing Can-Do Curriculum(JALT 2010 Annual International Conference on Language Teaching)
|
16. |
2010/08/19 |
Motivation and the Role of CALL in an L2 Writing Classroom: Action-research in progress(Antwerp CALL)(Antwerp CALL 2010: Motivation and Beyond)
|
17. |
2010/05/29 |
Maintaining Motivation: YouTube Video Slideshow Project(JALT-CALL 2010)
|
18. |
2010/02/19 |
Maintaining Student Motivation with Web 2.0 Technologies: YouTube Writing Project(4th International Wireless Ready Symposium)
|
19. |
2009/06/06 |
Maintaining Motivation: YouTube Video Slideshow Project(JALT-CALL 2009)
|
20. |
2009/04/25 |
Maintaining Motivation: YouTube Video Slideshow Project(JALT-Tokai University)
|
21. |
2008/10/31 |
Moodle-based MoBlog Projects(JALT, Technology and Language Teaching)
|
22. |
2008/05/31 |
Moodle-based MoBlog Projects(JALT-CALL 2008)
|
23. |
2008/02/02 |
Moodle-based MoBlog Projects(JALT-CALL, East Shikoku Chapter)
|
24. |
2007/06/02 |
Understanding Genre and Modalities through Video Storyboarding: From Theory to Product(JALT-CALL 2007)
|
25. |
2006/10/22 |
Video Storyboarding(JALT- East Shikoku Chapter)
|
5件表示
|
全件表示(25件)
|
|