(最終更新日:2025-06-24 18:28:24)
  トンプソン コリン ジェームス   THOMPSON, Colin James
  THOMPSON, Colin J.
   所属   青山学院大学  文学部 英米文学科
   職種   准教授
■ 基幹教員
主要授業科目担当
■ 専門分野及び関連分野
言語学 
■ 学歴・学位
1. マンチェスター・メトロポリタン大学 経済学部 卒業
2. ランカスター大学 外国語としての英語教授法 修士課程修了
3. セントラル・ランカシャー大学 応用言語学 博士課程修了
4. セントラル・ランカシャー大学 博士(応用言語学)
■ 職歴
1. 2008/09~2010/09 立命館アジア太平洋大学 言語教育センター 専任英語講師
2. 2015/04~2017/03 西南学院大学 言語教育センター 助教
3. 2017/04~2022/03 城西国際大学 語学教育センター 助教
4. 2022/04~2024/03 城西国際大学 語学教育センター 准教授
5. 2024/04~ 青山学院大学 文学部 英米文学科 准教授
■ 
1. 2014/11 Japan Association of Language Teachers (JALT), Kitakyushu JALT Chapter. Best of JALT Presentation Award. (Task-supported language teaching: factors for communication and grammar use.)
2. 2019/11 Japan Association of Language Teachers (JALT) Common European Framework of References for Languages and Language Portfolio (CEFR & LP) Special Interest Group (SIG) Best of JALT Presentation Award. (Designing a CEFR informed curriculum.)
■ 研究業績(著書・論文等)
1. 著書  Framework English A  pp.1-136 (共著) 2024/01 Link
2. 著書  Framework English B  pp.1-136 (共著) 2024/01 Link
3. 著書  Framework English  pp.1-136 (共著) 2020/03 Link
4. 著書  Framework Fundamentals  pp.1-132 (共著) 2019/03 Link
5. 論文  Task-based learning: progress and challenges. Thought Currents in English Literature. 97,pp.185-202 (単著) 2024/12
全件表示(20件)
■ 研究業績(招待講演)
1. 2024/07/22 Designing a series of CEFR-informed skills-based English language textbooks at the A1/A2 and A2/B1 levels. (The Common European Framework of References for Languages and Language Portfolio Special Interest Group: JALT CEFR & LP SIG)
2. 2022/10 Steps to improve and maintain learner motivation in class. (Graduate School Faculty Development, Josai International University)
3. 2019/10 Designing a CEFR-informed English language textbook at the A1/A2 level. (The Common European Framework of References for Languages and Language Portfolio Special Interest Group: JALT CEFR & LP SIG)
4. 2019/06 Designing a CEFR-informed curriculum. (Josai International University)
5. 2017/03 Developing critical thinking skills. (Seinan Gakuin University)
全件表示(10件)
■ 研究業績(学会発表)
1. 2025/04/05 Task-based learning, Project-based learning, CLIL, and their connections to CEFR.(IE Orientation and 32nd Annual Faculty Development Symposium on University English Teaching.)
2. 2024/12/14 Second Language Acquisition Research in Language Pedagogy.(The 57th Aoyama Gakuin University English Literature Society Conference.)
3. 2023/11 Designing CEFR-Informed Skills-Based Language Materials.(Japan Association for Language Teachers (JALT) 2023 49th Annual International Conference on Language Teaching and Learning.)
4. 2023/03 Practical applications of the CEFR-J: usage in skills-based English language curricula.(Common European Framework of Reference for Languages in Japan (CEFR-J) 2023 Symposium)
5. 2023/02 Designing interactive tasks for communication and vocabulary use.(19th Annual CamTESOL International Conference on English Language Teaching)
全件表示(26件)